Besparen op abonnements- en gesprekskosten
De basistarieven van VoIP zijn altijd laag, ook als u weinig belt. Tot 15% voordeliger op bellen naar vast en mobiele nummers binnen Nederland en tot 20% op internationaal verkeer vergeleken met KPN.
Gratis onderling bellen tussen locaties op 1 factuur
Met VoIP van Inconel belt u gratis naar alle aansluitingen op 1 factuur. Heeft u twee locaties op 1 factuur, dan belt u onderling gratis. Door labels toe te kennen ziet u exact welke kosten bij welke locatie of vestiging horen.
Vast Mobiel integratie
VAMO (Vast-Mobiel integratie) integreert uw mobiele toestel met uw (hosted) telefooncentrale. Daarmee is uw mobiele toestel een volwaardig onderdeel geworden van de telefooncentrale. U bent vast en mobiel op één enkel (vast) telefoonnummer bereikbaar en u belt via één (vast) nummer uit.
Wat is het verschil tussen een Hosted VoIP en een lokale VoIP centrale.
Hosted VoIP
Bij hosted VoIP maak je gebruik van een gedeelte van een centraal VoIP netwerk in de Cloud. Je hebt dan geen eigen VoIP server/telefooncentrale nodig. Je betaalt maandelijks en alleen voor de diensten die je af neemt.
Onderhoud, upgrades en backups behoren daarmee tot het verleden.
Hosted VoIP adviseren wij over het algemeen aan bedrijven met minder dan vijftien tot twintig medewerkers per locatie. Ondernemingen met meer dan dit aantal medewerkers per locatie adviseren wij een eigen VoIP telefooncentrale te nemen.
VoIP centrale op locatie
De grootste voordelen van een eigen centrale is dat er eenvoudig veel toestellen op aan te melden zijn en geen losse licenties voor extra functionaliteiten. Daarnaast past een eigen telefooncentrale in sommige gevallen beter bij een organisatie en haar communicatie eisen. Functioneel wordt het verschil tussen een centrale op locatie (IP-PBX) en een hosted centrale overigens steeds kleiner.
Laat je dus goed adviseren. Inconel levert naast hosted centrales ook VoIP centrales op locatie, en indien gewenst beheren wij deze ook.
Type VoIP Centrale | Hosted/Cloud | Op locatie/On-Premise |
---|---|---|
Investering | Lagere eenmalige investering, toestellen + netwerk apparatuur. Maandelijkse kosten zijn iets hoger door abonnement. Abonnement is schaalbaar en groeit mee. | Eenmalige investering is hoger door aanschaf telefooncentrale, toestellen en netwerkapparatuur. Periodieke kosten zijn iets lager, geen maandelijkse licentiekosten en toeslagen voor functionaliteiten. |
Infrastructuur | Voldoende internet bandbreedte nodig voor gesprekken vanaf deze lokatie. Snel en efficiënt ingericht LAN noodzakelijk. | Voldoende internet bandbreedte nodig voor alle simultane gesprekken van en naar de centrale. Snel en efficiënt ingericht LAN noodzakelijk. |
Organisatiestructuur | Veel thuiswerkers en/of medewerkers op de weg. Hierbij is een geïntegreerd VastMobiel systeem met een Cloud centrale de beste oplossing. | Bedrijven met veel intern belverkeer of organisaties waar andere systemen gekoppeld dienen te worden aan de telefoonomgeving (zoals zorgoproepsystemen in zorginstellingen). |
Functionaliteit | Onderling gratis bellen. Veel functionaliteit zoals voicemail, gespreksopname, wachtmuziek, voicemail naar email, doorschakelingen, Call Center, Vast Mobiel integratie en telefonisch vergaderen. | Onderling gratis bellen. Alle functionaliteit die cloud-telefonie biedt, plus extra functies zoals koppeling met software van derden (cHar/PMS pakketen) |
Privacy | Gespreksgegevens en voicemail worden bij een externe partij opgeslagen. | Gespreksgegevens en voicemail worden lokaal opgeslagen |
Beheer | Eenvoudig beheer van het nummerplan via webinterface. | Beheer ingewikkelder als gevolg van grotere hoeveelheid functies en netwerkinstellingen. |
Administratie | Telefoonnummer / Servicenummer, abonnementskosten en belkosten op één factuur. | Telefoonnummer / Servicenummer, abonnementskosten en belkosten op één factuur. |
Aanspreekpunt bij calamiteiten | 1 aanspreekpunt. | 1 aanspreekpunt. |
Mogelijkheid van behoud van uw huidige ISDN-telefooncentrale
Met een SIP-Trunk kunt u uw huidige ISDN telefooncentrale behouden. Bovendien kunt u gemakkelijk meer of minder lijnen in gebruik nemen, en u kunt uw eigen nummers behouden.
Wij hebben met succes al verschillende ISDN centrale's omgebouwd/omzet naar VoIP dmv ISDN naar VoIP converter van het merk Patton of een eigen SIP kaart.
- KPN / Alcatel Vox Novo Office
- Panasonic KX-TDA / SIP-GW4
- Panasonic KX-NS700